ویژگی عینک مخصوص خلبانی

۱۴۰۰/۰۸/۲۱

آیا می دانید: چرا خلبانان نمی‌توانند از عینک آفتابی  پلاریزه استفاده کنند؟

وقتی خلبانی را تصور می کنیم که در فرودگاه راهپیمایی می کند و مانند لئوناردو دی کاپریو در فیلم مرا بگیر اگر می توانی به نظر می رسد، احتمالا اولین چیزی که به ذهنمان می رسد عینک آفتابی اوست. عینک آفتابی Aviator مزیت جذابی دارد. متأسفانه، زمانی که یک خلبان می‌تواند یک عینک جدید پرنده انتخاب کند، عینک آفتابی جالب تنها معیار نیست.

بیایید از ابتدا شروع کنیم. عینک آفتابی پلاریزه احتمالاً محبوب ترین انتخاب در بین هر یک از ما است. آنها برای ویژگی ایمنی آن برای از بین بردن تابش خیره کننده عالی هستند. با این حال، این ویژگی خاص دلیل عدم استفاده از آنها توسط خلبانان است.

اول، اثر کاهش تابش خیره کننده می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در کابین خلبان شود، زمانی که یک خلبان نیاز به خواندن ابزار با فیلترهای ضد تابش تعبیه شده دارد. نمایشگرهای LCD که در کابین خلبان یافت می شوند، نور پلاریزه ساطع می کنند. بنابراین، عینک آفتابی پلاریزه توانایی خواندن آن نمایشگرهای LCD را کاهش می دهد . علاوه بر این، تابش خیره کننده زمانی که هواپیمای دیگری در ترافیک ظاهر می شود بسیار مفید است. خلبانی که عینک آفتابی پلاریزه به چشم دارد ممکن است نتواند نور درخشانی را که از شیشه جلوی هواپیمای دیگر منعکس می شود، ببیند.

 

 

همانطور که ممکن است اکنون متوجه شوید، اگر خلبان از عینک آفتابی پلاریزه استفاده کند، همیشه خطر مسدود شدن چیزی وجود دارد. به جای این موارد، کارشناسان به خلبانان توصیه می کنند که یک عینک آفتابی غیر پلاراید و مناسب انتخاب کنند که به اندازه کافی بزرگ باشد تا از محافظت کافی در برابر نور خورشید اطمینان حاصل کنند.
همانطور که قبلاً ذکر شد، یک خلبان باید به هر طریقی جذاب به نظر برسد، اما در ابتدا عملکرد و ایمنی را در هنگام انتخاب عینک آفتابی خود ارزیابی کند.

منابع:
randolphusa.com
caa.co.uk

مطالب اخیر

پرداخت امن
ارسال رایگان
امکان پرداخت در زمان تحویل کالا
نشانی : تهران ، شهرک غرب ، خیابان مهستان ، مجتمع تجاری مهستان ، طبقه اول ، شماره 35S
شماره تماس : ۰۲۱۸۸۵۷۴۴۳۰
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.